1 - CS2 nedir?
CS2 yeni bir oyun olmakla beraber Source 2 motorunu kullanan bir oyun. Yeni Map'ler, yeniden yapım Map'ler ve operasyonlar'la desteklenecek ve belki bi 10 yıl daha desteklenecek yeni oyunumuz hem performans açısından hem görsellik açısından önceki oyuna göre kat kat daha iyi olmuş.• 2 - Neler Değişmiş?
• Hitboxes
Hem yeni Source 2 motorunun sayesinde hemde oyunun direk Hit Registration yani Vuruş Algılaması güncellenince attığınız gerçekten de vuruş oluyor, hiç sapmıyor. CS:GO'ya göre bu gerçekten gerekli güncelleme ile hem AWP düzelmiş hemde Deagle ile vuruşlar daha kolaylaşmış. Artık "ya benim ekranımda vurmuştum ben bunu" muhabbetlerini kaldırmışlar ve yerine ne görüyorsan o motto'suna geçmişler.• 3D Audio
Source 2'nin getirdiği bir başka özellik ise asıl ses kasmanıza yarayan ve adamların gerçek yerlerinden gelen sesleri duymanıza yarayan güncellenmiş 3D Audio. CS:GO'da özellikle ses kasarken çok kafam karışıyordu. Hep "acaba" mı diyordum. Fakat CS2'de deneyimledikten sonra rahatça söyleyebilirim ki ne duyduysanız kesin doğrudur.• VAC Live
Oynadığım son 2 günde ne hilecilere ne de soft-aim yapanlar la karşılaştım. CS:GO'da gün farketmeksizin en az 1 hileci ile karşılaşabiliyordunuz. Bu muhabbet hem çok can sıkıcı, hem de oyundan soğutan bir etkendi. Görünüşe göre VAC Live gerçekten çalışıyor, fakat bunu anca tam anlamıyla oyun çıktığında deneyimleyeceğiz.• Görsellik ve Grafikler
Benim en çok duyduğum ve insanların ağzından düşmeyen o muhabbet. "Oyun çok açık, sanki brightness 100'de 100. Ay grafikler mobil oyun gibi. Valorant bile bundan daha güzel duruyor. Eski CS daha güzel duruyordu bir ağırlığı vardı". Oyun gayet güzel gözüküyor. Valve gerçekten doğru bir adım atıp bu soluk, mide bulandırıcı karanlık renk paletinden vazgeçmiş ve yerine daha açık, daha renkli ve sıkmayan bir renk paletine dönmüşler. Tabii bu zevk meselesi. Kimi bunu sevmezken benim gibiler ise buna bayılır. Bana kalırsa insanların bunu bu kadar abartmasının nedenini anlamamakla beraber "mobil oyun gibi" eleştirisini baya da komik buluyorum. Oyun kat ve kat daha güzel duruyor, hatta çoğu oyundan bile daha güzel diyebilirim.• Performans
Herkesin beklediği ve meraklandığı bir diyer konu ise Performans. Ilk CS:GO çıktığı zaman 2013'de, o zamanın teknolojisine göre oyunlar yapılıyor ve çoğu oyun zaten soluk gözüküyordu. Bunun nedeni hem yetersiz, gelişmemiş teknoloji hemde CPU'ların ön planda olduğu zamanlardı.CS2 ise sonunda Grafik Kartına, yani GPU'ya öncelik verip hem bize daha güzel bir görsellik sunuyor, hem bilgisayarımızın CPU'sunu sömürmüyor, hemde daha akıcı bir oyun sunuyor. "Ama 300FPS - 400FPS alamıyoruz ki nasıl akıcı" diyeceklere; Şu an Warzone, Overwatch 2, Battlefield 2042 veya herhangi bir oyun olsun bi bakın. 120FPS alacaksınız belki ama CS:GO'da aldığınız o 300FPS'den kat ve kat daha akıcı hissettirecek. Performansı gayet güzel oyunun ayrıca, 3060 ile maksimum 250FPS'leri gördüm. (Native 1080p en son ayarlar.) En düşüğü ise 75.
Fakat bu bir problem mi? Hayır. Hem Hit-reg olsun hemde oyunun grafik kartını kullanıyor olsun oyun gerçekten çok akıcı duruyor.
Not: Intel Pentium işlemci veya GT230'u olanlar artık bi zahmet PC'nizi güncelleyin. "Eski CS performansda kat ve kat daha iyi" olmasının tek sebebi 2013'den çıkan bir yapım olması. Teknoloji gelişti ve artık yeni oyunlar yeni teknoloji istiyor. Biliyorum ülkemizde düzgün bir ekran kartı 15.000TL fakat gerçeklere bakılınca o 15.000TL gerekli efendim.
• Arayüz / Rekabetçi puanlama sistemi
Evet, Rank'lerin üstüne de gidip artık tam bir puanlama sistemi ile rekabetçi maçlarınızda daha stabil puanlar alıp yeni rank'ler alabilirsiniz. Artık "10 maç attım hala yükselemedim 3 maç yenildim aşşağı attı" muhabbeti de son bulmuş oldu. Gerçekten gerekli bir değişim olmuş. Artık bir rank ne zaman atlayacağımızı ve ne zaman düşeceğimizi biliyoruz. Bu da gayet olumlu bir değişim olmuş.• Değişen silah sistemi / Silah düzenlemeleri
Burada Valorant'ın esinlettiği bir sistem görüyoruz. Fakat daha farklı, daha değişik ve daha "açık".Her bir silah türü için maksimum 5 tane silah türünü envanterimize koyabiliyoruz. İlk başta bu limitleyici bir değişiklik olabilir fakat artık M4A4'ü M4A1'in altına koyup onu da alabiliyoruz. Veya MP5 yerine MP7. Bu hem taktiksel açıdan hemde bir maç'ta ne kullanacağınızı seçme açısından çok önemli olmuş. Şahsen ben beğendim. Tek beğenmediğim konu en azından 5 yerine 6 olmasıydı fakat pek de bir önemi yok bence.
Silah düzenlemeleri ise ufak tefek sprey düzenlemeleri gelmiş. Çoğu kişi normalden daha çok sekiyor demesinin nedeni de bu. Aslında sadece Sprey pattern'ler güncellendi ve bunları tekrardan oynayıp öğrenmemiz gerekecek. Gerçi her oyunda ufak tefek farklıydı ondan pek şaşırmadım. Ama asıl şaşrıtan konu AWP ile Deagle'nin düzelmesi.
AWP ile önceden düzgün bir atış yapsanız bile ıskalamanız baya yüksekti. Deagle ile de aynıydı. Fakat bunlar düzeltilmiş. Gayet de başarılı olmuş.